sobota, 31 grudnia 2016

szambo

Czy jesli szambo bedzie odpowietrzone na dachu to mimo to bedzie czuc z niego niemile zapachy? Jak to jest u Was jak czesto oprozniacie szamba ok 7m3? Czy na tak malej dzialce 18mx22,5m i budynku zajmukacym pow ok 120m2 jest szansa upchnac oczyszczalnie? O ile dobrze pamiętam, to możesz "zabudować" szambo dając kominek wentylacyjny w pewnej odległości. Dodatkowo zrobisz wyprowadzenie rurą na szybkozłączkę i spokojnie możesz chować w dowolnym miejscu. Owa przepisowa odległość dotyczy otworu szamba, nie samego szamba, więc spokojnie z tą pozycją nr 3 powinieneś się wyrobić, jeśli pokrywę zrobisz bliżej ulicy, a kominek gdzieś z boku. Ewentualnie w podjeździe do garażu, bez problemu się tak robi. Kominek wentylacyjny lepiej dać, wentylacja szamba tylko przez przykanalik i pion w domu, to za mało. Jeśli nie chcesz sobie zagracać działki dodatkowym ustrojstwem, można taką wentylację jakoś zamaskować, np.wstawić ją w słupek ogrodzeniowy (murowany).właśnie zamontowałem taki zbiornik na wodę i teraz mam kilka pytań odnośnie poduszki powietrznej w tym zbiorniku : 1. Ile powinienem nabić powietrza do zbiornika przed napełnieniem , do jakiego ciśnienia ( niestety nie zrobiłem tego przed napełnieniem ) 2. Czy w rurce wodowskazu w prawidłowo napełnionym zbiorniku powinno być widać poziom wody i powietrza ( teraz jest tylko woda ) 3. Ile teoretycznie powinienem wylać litrów wody między max cis wyłączenia 5 atm , a min włączenia pompy 3.4 atm ( ciśnienie włączenia jest tak wysokie ponieważ zestaw ten współpracuje z odżelaziaczem ) Pytam ponieważ obecnie po wylaniu około 20 litrów wody ciśnienie spada do min i pompa zaczyna pracować , czy tak ma być czy jednak powinno być więcej tej wody do zlania przed włączeniem pompy .Pusty zbiornik napompuj powietrzem do mniej więcej 1 atmosfery, wtedy puść wodę i będzie dobrze. Tak jak jest w tej chwili, ten zbiornik nie spełnia swojej roli. Mam dylemat z lokalizacja szamba, nie wiem gdzie je wkopac, obawiam sie, ze do miejsca ktore zaproponowal architekt nie dojedzie szambiarka, ostry zakret i waska droga. po za tym odleglosc ok 15m od wyjscia z domu to zajeb.... daleko (patrz rys pelny prostokat nr 1=szambo). W zwiazku z tym, separator ze niedlugo bedzie kanalizajca i problemem z szambiarka chcialem dac szambo gdzie indziej w lokalizaji 2 lub 3 (patrz rys pelny prostokat nr 2 i 3=szambo). Pozycja nr 3 wydaje sie optymalna, niestety brakuje mi troche do 5 metrow od okna, handlowiec szamb twierdzi ze moze byc wkopane w podjezdzie garazowym..

ciśnienie

nie jetem tak konkretnie w temacie by wiedzieć co jaka firma oferuje i nie mam na tyle wolnego czasu by przepatrzeć oferty, tą pracę musisz wykonać samodzielnie Jak podłaczyć manometr do takiego kranu? Jest taka możliwość. Jak można zmierzyć średnice rurki która jest podłaczona do tego kranu??Czy muszę go demontować? Średnicę zmierz po prostu linijką, a potem sobie przelicz z centymetrów na cale.Wody narazie nie ma na ogrodzie bo zamarzła w instalacji i nie wiem czy takie podłączenie bedzie dobre bardzo malutki gwint jest na kranie... Malutki gwint to nie problem, jeśli tylko jest uszczelniony jak należy, taśmą teflonową albo pakułami. Tylko... jeśli woda Ci zamarzła w instalacji, to jest spora szansa na to, że masz o wiele większy problem niż pomiar ciśnienia. Z wymianą fragmentów instalacji na nowe włącznie. 1,5 centymetra? To trochę więcej, niż 1/2 cala, chyba nie zmierzyłeś gwintu, a korpus kranu, dlatego wyszło więcej. Ale po zdjęciu oceniając, ten kran masz wkręcony w 1/2" na 100% 1,5 wyszło mi na rurce do której jest zamontowany kran a w piwnicy gdzie rurka wchodzi w ścianę jest 1,8 na suwmiarce tak mi sie wydaje ze na 1/2 cala troche moze być słabo jak na nawodnienie prawda? Chciałbym się spytać czy średnica rury pex 16 o długości 20 metrów jest wystarczająca do podłączenia kranu na zewnątrz budynku (kranu na ogród)? Czy jednak lepiej zrobić to w większej średnicy? Zrobiłem instalacje Cwu i wykonałem próbę szczelności. Instalacje napełniłem powietrzem do 4 atmosfer. Po 24 godzinach było 3,9 atmosfery, po 48 godzinach spadło do 3,8. Czyli taki ubytek jest dopuszczalny, i przy wodzie instalacja będzie szczelna? 20mm powinno wystarczyć. W swojej instalacji do kranów zewnętrznych poleciałem jednak rurą 25mm. NIe ukrywam, że głównym powodem był fakt, że taka rura mi się naddała, a po fi20 musiałbym specjalnie jechać, jednak jednocześnie stwierdziłem, że te punkty być może będą musiały dużo wody być w stanie podać, więc grubsza rura nie zaszkodzi. Co do próby szczelności, to wynik wydaje mi się ok, ale jeśli masz czym, to spróbuj instalację napompowac mocniej, powyżej 6atm. (ale nie więcej niż . 4 atmosfery to normalnie w instalacji się zdarza, test warto byłoby zrobić z ciśnieniem wyższym. Manometr bym podłączył dokręcając do tego kranu normalny króciec do podłączenia szlaucha, do manometru też dokręć drugi króciec do szlaucha (półcalowe też są), na oba króćce nasuń i przykręć cybantami krótki odcinek szlaucha. I już.

przekrój

Mam pytanie pewnie dla wielu banalne ale nie miałem doczynienia z hydrauliką i dla mnie jest to kwestia nie pewna. Jak mogę zmierzyć ciśnienie wody w danym budynku za pomocą manometru jeśli nie ma jeszcze wyprowadzonej wody na ogród. (chodzi mi o planowanie systemu automatycznego nawadniania na ogrodzie z sieci wodociągowej) Jakich narzędzi musiałbym użyć co jest do tego potrzebne gdzie trzeba podłączyć manometr? najlepiej taki pomiar wykonaj na poziomie gruntu gdzie będzie ta instalacja nawadniająca, gdy nie masz takiej możliwości to wepnij manometr gdziekolwiek i odejmij lub dodaj różnice wysokości, gdy manometr będzie powyżej gruntu 1m to dodaj 0,1bar do odczytu , narzędzia zależne od manometru może znajdziesz taki z przejściówką na zawór od pralki wtedy wystarczą ręce a dla bardzo słabych jakieś zwykłe kombinerki, manometr jaki zakupiłem ma złacze pół calowe, kupiłem przejściówki na 3/4 i n 1 cal. Oczywiście wydajność wiem jak obliczyć ciśnenie statyczne również wiem jak obliczyć za pomocą manometru. Zastanawiam sie za pomoca czego połaczyć kran ze studzienką i na jakiej zasadzie obliczyć średnice elektrozaworów do montowania w skrzynce. Podobno trzeba uszczelnić teflonem. Moje pytanie dotyczy również połączenia źródła wody ze skrzynką rozdzielczą z elektorzaworami. Jaką rurką najlepiej połączyć i czy jak mam kran na ogrodzie np to łaczyć to z tym kranem czy wypuszczać osobną rurkę na ogród z budynku?? Czy można łączyć takim wężem z szybkozłączką którą można w każdej chwili odpiąć od kranu i korzystać z niego w innych celach? tak trzeba czymś uszczelnić może to być teflon, co do przyłącza to trzeba wiedzieć co dokładnie chcesz przyłączyć bo nie tylko ważne jest ciśnienie ale też bardzo ważny jest przekrój tych elektrozaworów by to dobrze działało powinno być podłączone takim samym przekrojem jak jest w tej skrzynce lub większym, czy to będzie przyłączone wężem czy rurką niema znaczenia byle nie zaniżyć przekroju rozumiem a skąd wiedzieć jaki przekrój będzie miał elektrozawór? Jest wiele rodzajów? Czy do danego ciśnienia są jakies określone przekroje elektrozaworów?Zapewne są jakieś reduktory na takie połaczenia.na większość tych pytań znajdziesz odpowiedź na stronach producentów takich systemów nawadniających, przekroje zaworów, wydajności spryskiwaczy itd , najlepiej dobierz system o mniejszych wymaganiach niż może zapewnić Twoje przyłącze, gdybyś projektował cały system samodzielnie to zaczyna się od doboru ostatniej rzeczy czyli spryskiwaczy dodając ich parametry wyjdzie ci jakie zawory itd aż do początku czyli przyłączabędzie na pewno jaką powierzchnię zrasza jeden więc policz tyle ile chcesz terenu podlewać, i będzie podane ile wody musi mieć dostarczony jeden zraszacz by działać prawidłowo podaje się to w litrach na minutę i potem dalej tak jak napisałem powyżejzraszacz dobieram do powierzchni rodzaju gleby usuwanie awarii przyłączy wodociągowych to fakt. A jak wybrać model do wyników ciśnienia i wydajności źródła. Czy mam sumować zapotrzebowanie ciśnienia i wydajoności danego zraszacza co do źródła wody?tak to powinno być policzone w obie strony i jak z wyliczeń okaże się że wydajność do systemu jest za mała to musisz szukać kompromisu albo zraszacze o mniejszej wydajności albo mniejsza powierzchnia A można się skupić na jakiś modelach bo jak przeglądam oferte huntera to tego jest zatrzęsienie mówie głównie o zraszaczach rotacyjnych..

środa, 10 lutego 2016

wynik

Pocieszające jest to,że od 26 lat przymusowa katechizacja daje dobre wyniki i widać już gołym okiem, że kościół idzie na dno !. To nie światełko w tunelu, to wielka lampa prosto w oczy – odsetek ludzi uciekający od wiary jest olbrzymi. To za komuny kościoły były przepełnione. Tak jak w krajach zachodnich, tak i w Polsce coraz mniej ludzi potrzebuje wiary do swojego szczęścia. Niczego nie zmienią dotacje geotermalne czy multipleksowe, łajba idzie na dno. A kler jest coraz bardziej kąśliwy lecz to już tylko szczekanie po karawanie. escaperoom warszawa Myślenie tysięcy, jak nie milionów katolików jest dla mnie kompletnie nie zrozumiałe. Chrzczą dzieciaki, bo taka tradycja, bo co rodzina powie, bo babcia zaszantażowała, że nie da kasy, bo co ksiądz powie, bo jak potem dziecko ślub weźmie itp. O ile w przedszkolach (starszaki mają planowo religię) – jeszcze czasem się słyszy głosy lekkiego sprzeciwu, to już w SP jest ciąg dalszy konformizmu i religia bo: o taka tradycja, bo co rodzina powie, bo babcia zaszantażowała, że nie da kasy, bo co ksiądz powie… No i przecież zaraz komunia (musi być przecież). Bo właśnie (argumentacja jak zwykle). W szkole syna, pewna matka mi powiedziała: my córkę zapisujemy na religię, pójdzie do komunii i potem damy jej wybór. Jaki wybór ja się pytam???? Jestem w rodzinie dość dziwnym człowiekiem, nie chodzę do kościoła, oficjalnie mówię co myślę, dzieciaka nie ochrzciłam. Chodzi na etykę i potrafi powtarzać to, co ode mnie słyszy dodając czasem własne przemyślenia. Tak jak dwa dni temu: – mamo, a babcia jest dziwna, bo wierzy w boga. I mówi, że człowiek jest nieśmiertelny. Ale przecież nie można być nieśmiertelnym, bo się umiera. No chyba, że kogoś ożywią prądem