sobota, 31 grudnia 2016

ciśnienie

nie jetem tak konkretnie w temacie by wiedzieć co jaka firma oferuje i nie mam na tyle wolnego czasu by przepatrzeć oferty, tą pracę musisz wykonać samodzielnie Jak podłaczyć manometr do takiego kranu? Jest taka możliwość. Jak można zmierzyć średnice rurki która jest podłaczona do tego kranu??Czy muszę go demontować? Średnicę zmierz po prostu linijką, a potem sobie przelicz z centymetrów na cale.Wody narazie nie ma na ogrodzie bo zamarzła w instalacji i nie wiem czy takie podłączenie bedzie dobre bardzo malutki gwint jest na kranie... Malutki gwint to nie problem, jeśli tylko jest uszczelniony jak należy, taśmą teflonową albo pakułami. Tylko... jeśli woda Ci zamarzła w instalacji, to jest spora szansa na to, że masz o wiele większy problem niż pomiar ciśnienia. Z wymianą fragmentów instalacji na nowe włącznie. 1,5 centymetra? To trochę więcej, niż 1/2 cala, chyba nie zmierzyłeś gwintu, a korpus kranu, dlatego wyszło więcej. Ale po zdjęciu oceniając, ten kran masz wkręcony w 1/2" na 100% 1,5 wyszło mi na rurce do której jest zamontowany kran a w piwnicy gdzie rurka wchodzi w ścianę jest 1,8 na suwmiarce tak mi sie wydaje ze na 1/2 cala troche moze być słabo jak na nawodnienie prawda? Chciałbym się spytać czy średnica rury pex 16 o długości 20 metrów jest wystarczająca do podłączenia kranu na zewnątrz budynku (kranu na ogród)? Czy jednak lepiej zrobić to w większej średnicy? Zrobiłem instalacje Cwu i wykonałem próbę szczelności. Instalacje napełniłem powietrzem do 4 atmosfer. Po 24 godzinach było 3,9 atmosfery, po 48 godzinach spadło do 3,8. Czyli taki ubytek jest dopuszczalny, i przy wodzie instalacja będzie szczelna? 20mm powinno wystarczyć. W swojej instalacji do kranów zewnętrznych poleciałem jednak rurą 25mm. NIe ukrywam, że głównym powodem był fakt, że taka rura mi się naddała, a po fi20 musiałbym specjalnie jechać, jednak jednocześnie stwierdziłem, że te punkty być może będą musiały dużo wody być w stanie podać, więc grubsza rura nie zaszkodzi. Co do próby szczelności, to wynik wydaje mi się ok, ale jeśli masz czym, to spróbuj instalację napompowac mocniej, powyżej 6atm. (ale nie więcej niż . 4 atmosfery to normalnie w instalacji się zdarza, test warto byłoby zrobić z ciśnieniem wyższym. Manometr bym podłączył dokręcając do tego kranu normalny króciec do podłączenia szlaucha, do manometru też dokręć drugi króciec do szlaucha (półcalowe też są), na oba króćce nasuń i przykręć cybantami krótki odcinek szlaucha. I już.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz