środa, 5 września 2018

dokument

ja też mam bezterminowe b i c kategorie, ale zmieniłem adres zamieszkania w 2013 roku i pojawił się wpis ważności prawo jazdy. Ustawa się zmieniła i już mogę wymienić z wpisem bezterminowo tylko oczywiście musze zapłacić 100,50 z mojej kieszeni, a nie z mojej winy bez komentarza!Uważam że bezterminowo prawo jazdy jest głupota. To jest pozostałość po PRL gdzie samochódy mieli tylko nieliczni a nie jak w tej chwili prawie każdy a samochodów było mało Miałem prawo jazdy w USA z Florydy i tam było wydawane max na 7 lat. Wymiana polegała na tym że gdy zbliżał się termin wymieniali prawo jazdy na nowe z aktualnym zdjęciem. Koszt jeden dolar Jednak w po pewnym wieku tj po ukończeniu 70 lat prawa jazdy były wydawane nawet na rok i człowiek przechodził badanie wzroku i możliwości prowadzenia pojazdów. Tam jeżdżą nawet 90 latkowie U nas też po pewnym wieku powinno przedstawiać się podobne badania ponieważ samochodami jeżdżą coraz starsi ludzie którzy nie zawsze są zdolni do prowadzenia samochodu przy dużym ruchu.Czym innym jest uprawnienie do kierowania pojazdami, a czym innym ważność dokumentu, który potwierdza posiadanie tych uprawnień (prawo jazdy). Dokument ma termin ważności, uprawnienie jest bezterminowe (chyba, że ktoś ma celowo ograniczone terminowo, z powodu np. choroby). Urzędnicy mylili jedno z drugim, wpisywali w dokumencie termin utraty uprawnień, chociaż nie mieli do tego podstaw na gruncie przepisów prawa. Wobec tego co najwyżej sam dokument może się przeterminować, uprawnienie nie. To właśnie stwierdził WSA.Będąc poza granicami Polski trudno będzie taki fakt wytłumaczyć logicznie myślącemu policjantowi. "Panie ta data to dla picu... prawko mam ważne nadal". Bezpieczniej co 10 lat wymieniać dokument tym bardziej, że na pewno będzie już podniszczony...A co z tymi którzy wymienili już prawo jazdy. Mieli kiedyś "zdane i wydane" bezterminowe, a po wymianie (zmiana nazwiska lub adresu) otrzymali te z 15-letnim okresem ważności. Czy zgłosić zniszczenie dokumentu i dostać nowy?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz